dijous, 28 d’agost del 2014

El Ingenio

El Ingenio

Entrar al Ingenio és deixar a banda la realitat i submergir-se en un món d'imaginació, ple de colors i sensacions, on tot et convida a disfressar-te. La botiga porta des de 1838 existint i, actualment, la Rosa és la tercera generació de propietaris.
Explica que el seu avi, en Delfín, va comprar aquest local per vendre imatges de sants i verges, però la gent li demanava tot el contrari, dimonis i capgrossos. Durant el franquisme, l'Ingenio va entrar en crisi, ja que el Carnaval estava prohibit i, llavors, es van dedicar a fer banderes fins que van poder reobrir el negoci.
L'Ingenio té un taller en el mateix local on fa manualment els capgrossos. Avui dia, pots trovar tot tipus d'objectes per disfressar-te, com antifaços, bigotis, ulleres de mentida, perruques, nassos de pallassos, alguna joguina tradicional, titelles manuals i, fins i tot, jocs de malabars com pilotes, plats xinesos, diàbolos, xanques i monocicles!
Els preus no són gaire elevats, varia segons l'article que vols comprar.
 
Curiositat: Al costat de la porta de l'entrada, hi ha dues As vermelles i una placa on posa lletres gimnases. Joan Brossa era un amic de la familia i els va regalar aquesta obra. Un altre client habitual, era en Dalí, que abans de ser famós freqüentava molt el local.
 
La meva experiencia/Opinió
 
Vaig trovar el Ingenio en un llibre que vaig llegir i és un lloc que segurament has passat per davant i no t'has adonat que hi era. Des de l'entrada de la botiga ja pots imaginar el que trobaràs, però no és fins quan hi entres que et quedes meravellat per tota la fantasia que hi ha dins. Vaig anar pel matí i vaig preguntar per Rosa, la propietària, i em van dir que tornés al migdia i així ho vaig fer. Vaig estar preguntant-li coses una bona estona, fent fotografíes, fins que va arribar la pregunta de si feien ells mateixos els capgrossos. Ella em va respondre que sí i de cop i volta, em va obrir una porta que donava accés al taller, i em vaig sentir privilegiada perquè no crec que a tothom li ensenyés.
El tracte va ser molt agradable i va ser una bona estona la que vaig estar observant tots els objectes que tenen.
L'Ingenio s'ha convertit per mi,

en un dels millors llocs insòlits de Barcelona.

Fitxa técnica

Adreça: Carrer Rauric, 6
Telèfon: 933177138
Correu: ingenio@elingeniodelsmalabars.com
Parada de metro: L3- Liceu o L4- Jaume I
Horaris:
 - De dilluns a divendres de 10.00h a 13.30h i de 16.15h a 20.00h
 - Dissabtes de 10.00h a 14.00h i de 17.00h a 20.30h
 - Diumenges tancat

Web: http://www.el-ingenio.net/
Zona: Gòtic
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per expressar la teva opinió!